روز یکشنبه چهارم بهمن ماه ۱۳۹۴ از نفرات برتر المپیاد تکنسین های ایران در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش، تقدیر شد. در این مراسم که با حضور مدیران سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور، مدیران ارشد شرکت سامسونگ الکترونیکس و ریاست اتحادیه الکترونیک ونفرات برتر المپیاد انجام گرفت، اطلاعاتی از جزئیات اجرایی این المپیاد و برنامه های مشارکت اجتماعی سامسونگ ارائه و جوایز نفرات برتر المپیاد نیز اهدا شد.

المپیاد تکنسین های ایران با ابتکار شرکت سامسونگ و همیاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، وهمکاری اتحادیه های صنفی مرتبط در آبان ماه سال جاری آغاز به کار کرد. حمیدرضا خانپور، مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان تهران، ضمن تشریح مراحل اجرایی المپیاد تکنسین های ایران، گفت: این رقابت ها در سه مرحله و چهار گرایش موبایل و تبلت، لوازم خانگی، دستگاه های تهویه مطبوع و لوازم صوتی و تصویری برگزار شد.
مدیرعامل سامسونگ ایران، بومسوک هانگ، نیز که یکی از سخنرانان مراسم بود، گفت: المپیاد تکنسین های ایران، بخشی از کمپین کودکان امید و از مجموعه پروژه های مشارکت اجتماعی سامسونگ الکترونیکس است که بر پایه اهدافی همچون ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت آموزی در میان تکنسین های محصولات خانگی، شناسایی و معرفی برترین تکنسین ها و همچنین ایجاد فرصت های شغلی بر اساس مهارت های تخصصی، انجام شد. وی همچنین ادامه داد: بسیار خرسندم که این المپیاد با استقبال گرم و بی سابقه ای از سراسر کشور و همچنین مسئولان و رسانه ها مواجه شده و توانسته ایم به اهدافی که داشته ایم، نزدیک شویم. در تلاشیم تا بتوانیم این موقعیت را سال آینده نیز برای تکنسین های مستعد و خوش آتیه ایرانی فراهم کنیم.
در این مراسم از آقای صادق فیض آبادی ریاست اتحادیه الکترونیک به حهت همکاری ء کارشناسی وداوری تقدیر گردید

در مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات، تعداد ۲۰۳۲ نفر در گرایش های نصب و تعمیر کولر گازی، موبایل و تبلت، صوتی و تصویری و لوازم خانگی ثبت نام کردند. پس از آن، از ۱۰۰ نفر برتر هر گرایش برای شرکت در محله نیمه نهایی مشخص شدند. از این بین، ۱۰ نفر برگزیده هر گرایش، به مرحله نهایی راه بافتند و درنهایت، در مرحله نهایی، ۱۰ نفر فینالیست هر گرایش (مجموعاً ۴۰ نفر)، به مدت چهار روز در مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای اسکان داده شدند و در آزمون های تخصصی و حرفه ای شرکت کردند.
گفتنی است در مراسم اختتامیه المپیاد تکنسین های ایران، به نفرات اول تا سوم، به ترتیب ۳۰، ۲۰ و ۱۰ سکه بهار آزادی، به همراه لوح تقدیر از سوی شرکت سامسونگ اهدا شد و از کارشناسان، هیئت داوران و ناظران مسابقه نیز تقدیر به عمل آمد. همچنین، از دانش آموختگان آکادمی سامسونگ نیز قدردانی و مدارک فارغ التحصیلی به آن ها اعطا گردید.