بیتا کیامهر، مدیرکل دفتر ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای لزوم تبدیل مجوز کاغذی کسب و کارها به مجوز الکترونیکی اظهار داشت: از امروز، کلیه دارندگان مجوزهای حوزه امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات از سازمان فناوری اطلاعات ایران می‌توانند برای اخذ *شناسه یکتا(QR code)* اقدام کنند.

این امکان قبلا برای پنج مجوز دیگر شامل: گواهی های مراکز داده (۲مجوز)، مجوزهای حوزه مالکیت نرم افزار (۲مجوز) و ارزیابی امنیتی محصول ایجاد و اطلاع رسانی شده بود و در حال حاضر شامل *مجوزهای حوزه افتا* نیز شده است.

 

????️مدیرکل دفتر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با تاکید بر این که کلیه مجوزهای کاغذی و قدیمی فقط تا پایان سال جاری اعتبار دارند از دارندگان این مجوزها درخواست کرد که در مهلت باقیمانده نسبت به ثبت درخواست *شناسه یکتای مجوز* اقدام نمایند.

 

گفتنی است، سازمان فناوری اطلاعات ایران صادر کننده ۹ عنوان مجوز است که چهار عنوان آن در حوزه *امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات (افتا)* بوده و شامل: خدمات مدیریتی، عملیاتی، فنی و آموزشی به همراه تمام گرایش‌های موجود اعم  از نصب و پشتیبانی محصولات فتا، مشاوره و استقرار استانداردهای امنیت اطلاعات و ارتباطات، آزمون و ارزیابی امنیتی، امن‌سازی و مقاوم‌سازی سامانه‌ها، زیرساخت‌ها، سرویس‌ها و سایر گرایش هاست.