صادق فیض آبادی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیر کاران تجهیزات الکترونیکی و حفاظتی تهران در رابطه با سرمایه گذاری در حیطه تولید ادامه داد: تولید در هر محصول و کالایی در ابتدا نیازمند تحقیق، تفحص و پژوهش است. این مرحله از تمامی مراحل دیگر سخت تر، پرهزینه تر و زمانبر تر می باشد. تولیدکننده از این مرحله که عبور کند باید بستر سرمایه گذاری را فراهم نماید. در این میان عبور از بوروکراسی های اداری از سویی و تامین قطعات و ثبت سفارش برای مواد اولیه از سوی دیگر مراحلی بسیار سخت برای تولید است که این کار با دشواری زیاد توسط تولیدکنندگان پرتلاش انجام می شود.

وی ایجاد بازار برای تولیدات را از مراحل سخت سرمایه گذاری برای تولید عنوان کرد و گفت است: علی رغم شرایط سخت تولیدکننده این مرحله را نیز پشت سر می گذراند. هزینه های سرسام آور در گذراندن دوره های مختلف برای تولید در تمام رده هایی چون تحقیق، سرمایه گذاری،تهیه ارز و مواد اولیه و قطعات و … در انتها به تولید منجر می شود؛ اما متاسفانه به دلیل بلاتکلیفی تولید و تولیدکننده در ادامه روند تولید و توان پرداخت هزینه های سربار و زیاد با عناوین مختلف از سویی و واردات همان محصول به یکباره توسط برخی از افراد و یا دلایل دیگر، رمق تولیدکننده را ساقط و سرمایه وی را دود می کند.

وی در ادامه با اشاره به لزوم اخذ پروانه کسب توسط بسیاری از تولیدکنندگان گفت: تولیدکنندگان با کسب پروانه بهره برداری مبادرت به تولید محصولات و کالاهای این صنف می کنند حال آنکه اخذ پروانه کسب برای کسب و کار ضروری است. بایستی ثبات رابطه مابین سامانه بهین یاب و سامانه تجارت انجام پذیرد و افراد در این دو سامانه با یکدیگر لینک شوند.در بسیاری از موارد این ثبت نام تنها در یک سامانه انجام می شود.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران تجهیزات الکترونیکی و حفاظتی تهران با اشاره به فعالیت برخی از اعضای این صنف در فرودگاه پیام اظهار داشت: چند سالی است که فرودگاه پیام با در اختیار قرار دادن بخشی از فضای خود به بسیاری از تولیدکنندگان با شرایط اجاره های ۹۰ ساله اقدام به تشویق این تولید کنندگان نموده است. در رسته دوربین های مدار بسته و سیستم های حفاظتی این اتحادیه اعضای فعال که حدوداً ۱۴ تا ۱۵ عضو می باشند نیز اقدام به این حرکت نموده اند که به تولید سیستم های حفاظتی و دوربین های مدار بسته می پردازند، این کالا ضمن تزریق و تامین نیاز بازار در صورت لزوم از همانجا صادر می شود، تدارکات حمل هوایی نیز با قراردادی که با شرکت هواپیمایی ماهان منعقد شده است امکان پذیر گردیده، تولید و صادرات می تواند برای کشور ارزآوری خوبی داشته باشد.

وی افزود: اتحادیه با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی، به ادامه روند کلاس های آموزشی خود در تمام مدت سال پرداخته و توانسته با رعایت تمامی موارد بهداشتی، اجازه شیوع را به این ویروس ندهد.