صادق فیض آبادی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران تجهیزات الکترونیکی و حفاظتی تهران با تاکید بر لزوم اهمیت دادن به واحدهای تولیدی کارگاهی و کوچک صنفی در کشور افزود: در تمامی کشورهای پیشرفته با اهمیت دادن به واحدهای کوچک تولیدی منجر به رشد اقتصادی در ابعاد گسترده می شوند. این واحدهای کوچک بیشترین بازدهی را در ساختار تولید در دنیا دارند در حالیکه در کشور ایران نه تنها به این واحدها اهمیت لازم داده نمی شود؛ بلکه در بسیاری از مواقع پروانه کسب این افراد که توسط وزارت صمت و اتحادیه مربوطه صادر شده است را برای راه اندازی واحدهای تولیدی کافی ندانسته و آنها را از انگیزه و اشتیاق برای تولید که تاکید مقام معظم رهبری است، منصرف می کنند.

فیض آبادی تصریح کرد: بسیاری از کارخانجات و تولیدکنندگان بزرگ نبض و شاهرگ تولید هر یک از محصولات و کالاهای مورد نیاز کشور را در دست گرفته، بلوکه و مونوپل خود کرده اند. متاسفانه وزارتخانه صمتی که نامش در بالای پروانه کسب واحدهای تولید درج شده است به این کارگاه ها اجازه فعالیت نداده و درخواست ارائه پروانه بهره برداری را می کند. چگونه است که وزارتخانه برای مجوز خود نیز بهانه و ایراد می آورد؟ جلوگیری از واحدهای تولیدی کسبی که از اتحادیه مجوز دارد به معادل مبارزه برای تولید در کشور و نابودی فرصت ها، خلاقیت ها و انگیزه هاست.

وی تصریح کرد: چرا وزارت خانه ها و سازمان ها برای بسیاری از فعالان تولید، به جای رفع مانع به ایجاد مانع بیشتر علاقمند هستند. تا این مشکلات حل نشود کماکان در تولید ناموفق و به هیچ وجه معضلات اشتغال حل نخواهد شد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران تجهیزات الکترونیکی و حفاظتی تهران از مشکلات حاد فعلی کشور را مطالبات سازمان امور مالیاتی در سال های راکد کسب وکار دانسته و ادامه داد: سازمان امور مالیاتی در سال ۹۸ با اضافه کردن ۱۵ درصد به مالیات اصناف به صورت پلکانی، نشان داد که اهمیتی به رونق یا رکود در کشور نمی دهد. سال ۹۹ برهمگان روشن است که نه تنها کسب وکار راکد و فعال نبود، بلکه شرایط اقتصادی و تعطیلی های بسیار زیادی که منجر به خانه نشینی فعالان صنفی شد، درآمدها را به صفر رسانید.

فیض آبادی تاکید کرد: سازمان امورمالیاتی، اصناف را در سال ۹۹ شامل معافیت کامل کند. توان پرداخت مالیات نداریم، مغازه های اجاره ای تعطیل و گرانی و افزایش هزینه های سرسام آور، توان استقامت را به کل از بین برده است. دولت دستورات لازم را به سازمان برای همراهی با اصناف ارائه دهد.