دکتر علیرضا رئیسی از اعمال محدودیت یک ماهه فعالیت برای مشاغل (غیر از رده های شغلی شماره یک) از ساعت ۱۸ هر روز و از ۲۰ آبان ماه خبر داد.

وی با اشاره به تصمیم های جدید اتخاذ شده در زمینه مقابله با کرونا گفت: امروز تصمیم بسیار مهمی گرفته و قرار شد از ۲۰ آبان ماه به مدت یک ماه (از ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر) از ساعت ۱۸ هر روز محدودیتی اعمال شود که همه مراکز به جز مراکز ضروری تعطیل خواهند بود.

رئیسی ادامه داد: مراکز ضروری شامل رده های شغلی شماره یک هستند که شامل مراکز درمانی، داروخانه ها، امداد و نجات، آتش نشانی، آمبولانسها و سرویس های ارایه دهنده خدمات عمومی به مردم مانند آب و برق و تلفن و مراکز ارایه دهنده مواد غذایی مانند سوپرمارکتها و فروشگاه های زنجیره ای می توانند فعالیت داشته باشند. بقیه مشاغل از ساعت ۱۸ تعطیل خواهند بود تا روز بعد.

وی گفت: مطمئن هستم این طرح با همکاری مردم در قطع زنجیره بیماری بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به مهمترین تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا افزود:, در ابتدای جلسه مرور کلی داشتیم بر شیوع بیماری در ایران و جهان و شرایط رو به افزایش و همه استان ها درگیر هستند و کادر پزشکی به شدت در حال خدمت رسانی هستند.

دکتر رئیسی با بیان اینکه امید داریم مردم هم همراهی داشته باشند ، افزود: تا ساعت ۱۲ دیشب طرح منع تردد بین ۲۵ مرکز استان برگزار شد و همکاری خوبی شد و مردم همراهی کردند که جای تشکر دارد.

اجرای طرح محله محور با همکاری بسیج

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: یکی از بحثهای اصلی که از روز دوشنبه شروع می کنیم. محله محور کردن مقابله با کرونا و درگیر شدن همه مردم و خانواده ها در این مبارزه به عنوان کانون اصلی است. در این طرح بسیج محله ها و با همکاری خانواده ها در محلات طرح بسیار جامعی را اجرا می کنند، در واقع با همکاری وزارت بهداشت و سازمان بسیج  همه خا نواده ها را هوشیار می کنیم.

رئیسی افزود: این طرح سه محور دارد که شامل مراقبت، حمایت و نظارت است و در این سه حیطه مردم به کمک می آیند و بسیج می شود تا با کمک مراکز بهداشتی و درمانی که قویترین مراکز بهداشتی و درمانی در منطقه خاورمیانه هستند بتوانیم این طرح بسیار موثر را اجرا کنیم.